Hello robo
Zajęcia dodatkowe dla dzieci klas 1-4
Są to warsztaty z robotami edukacyjnymi, gdzie dzieci zapoznają się z podstawowymi pojęciami z programowania. Roboty i programowanie bez tabletów, smartfonów czy komputerów? Takie połączenie nie wydaje się możliwe. A jednak! Na naszych zajęciach pracujemy z robotami Qobo, Mouse, SuperDOC, Mind Designer i Ozobot, które do zaprogramowania nie potrzebują sprzętu, między innymi dlatego te roboty są idealnym narzędziem programistycznym dla początkujących. Pierwsze warsztaty zaczynamy od wprowadzenia w świat robotów, aby wśród uczestników wyrównać poziom wiedzy niezbędnej do rozpoczęcia zabawy z robotem, zabawy, której celem jest zdobycie nowych umiejętności oraz utrwalenie wzorców. Szczególnie ważnym będzie wyrobienie umiejętności „patrzenia oczami robota”.
Roboty edukacyjne prosto i intuicyjnie wprowadzają w podstawowe zagadnienia programowania. Z pomarańczowym ślimakiem dzieci wyruszają w podróż dookoła świata, dowiadują się czym jest instrukcja warunkowa i jak jej używać. Projektując algorytmy dla głodnej myszki uczą się właściwej kolejności wykonywania poleceń. Super Doc pomaga ćwiczyć liczenie i podejmowanie decyzji o tym, jak ma się poruszać robot, by dotarł do poszczególnych obiektów na macie. Z robotem Mind Designer uczestnicy wykonują zadania matematyczne, pokonują labirynt robotyczny oraz tworzą geometryczne kształty. Ozobot natomiast zabiera dzieci w niesamowitą przygodę tworzenia tras. Za pomocą kolorowych kodów – odpowiedniej sekwencji kolorów - dzieci programują zadania, które wykonuje robot – porusza się w wybranych kierunkach i z wybraną prędkością.
Uczestnik warsztatów:
- doskonali wyobraźnię przestrzenną,
- poznaje koncepcję kodowania,
- doskonali kompetencje z zakresu myślenia komputacyjnego,
- poznaje różne sposoby sterowania robotami,
- potrafi zaprojektować i wykonać z sukcesem sekwencję ruchów dla robota,
- potrafi przeanalizować daną sekwencję, odnaleźć i naprawić ewentualne błędy,
- rozwija umiejętność pracy zespołowej.
Na naszych warsztatach uczestnicy są stroną aktywną, a nauczyciel jest:
- wspierający,
- zawsze chętny do pomocy,
- zachęcający do działania,
- dający młodemu człowiekowi pozwolenie na popełnianie błędów, które są nieodłącznym elementem w procesie nauki kodowania i programowania.
Wykorzystujemy nowoczesny model nauczania STEAM, opierający się na takich dyscyplinach jak: nauki przyrodnicze (Science), technologia (Technology), inżynieria (Engineering), sztuka (Arts) i matematyka (Math).
Nauczanie tą metodą przyjmuje formę warsztatów – dziecko rozwija w ten sposób kreatywność i szuka własnej drogi do rozwiązania problemu. Aktywność uczestników na zajęciach opiera się na rozwijaniu umiejętności pracy zespołowej – uczniowie dyskutują, spierają się i analizują różne rozwiązania, by wybrać najbardziej optymalne.